Азійський навчальний тур: занурення у середовище швидких змін та глобальний рішень

27 березня стартував традиційний для програми Key Executive MBA навчальний тур до Азії.

З 27 березня по 5 квітня учасники програми KEMBA LvBS побувають у Китаї та Кореї, відвідають провідні компанії як світового рівня, так і місцевого масштабу, познайомляться з філософією та мистецтвом китайської економіки. Управлінці зможуть поринути у середовище швидких змін, розвитку, глобальних рішень та пізнати бізнес-моделі світових гігантів.

Усі працівники компанії живуть і працюють, як одна сім'я, можуть проживати на території фабрики зі своїми дітьми, а їх діти, коли виростуть, теж будуть працювати на фабриці. 

У суботу, 29 березня - візит у китайське «містечко» Yiwu з населенням 1,5 млн., де розташований найбільший в Китаї, і, за останніми розрахунками, і у світі,  промисловий ринок. Його щороку відвідують клієнти із 180 країн світу. Учасники мали нагоду поспілкуватися з генеральним директором компанії ССС Group, яка керує всіма напрямками роботи величезного ринку і є державним містоутворюючим підприємством. Воно включає такі напрямки: як сам ринок, розташований на площі розміром 280 000 кв.м, виставковий напрямок, 9 готелів, ріелторські і торгові компанії, рекламно-інформаційний напрямок, логістичні компанії. Учасникам MBA LvBS пообіцяли суттєву знижку в разі, якщо вони вирішать скористатися послугами CCC Group:)

Також в Yiwu розташована велика кількість підприємств. Одне з них, за українськими мірками, просто неймовірних розмірів − це фабрика біжутерії Neoglory Group. Учасників KEMBA зустріла віце-президент компанії і делегація з 10 працівників. Як потім виявилося, і меджмент, і працівників виробництва попросили вийти на роботу, щоб гості з України в суботу могли побачити, як працює фабрика, яка має 18 представництв у 6 країнах світу, у перспективі −  великі амбіції розширення бізнесу. 

Працездатність дизайнерів і практика експериментального виробництва  призводять до вражаючих результатів − 120 нових виробів щодня! Нам багато разів наголосили, що всі працівники компанії живуть і працюють як одна сім'я, можуть проживати на території фабрики зі своїми дітьми, а їхні діти, коли виростуть, теж будуть  


Неділя, 30 березня була присвячена вивченню філософії та мистецтва китайської економіки. Так, директор RR Commodities Сергій Лесняк, давній друг LvBS та постійний викладач під час туру в Шанхаї, розповів учасникам про культурні і історичні передумови, які впливають на соціальні, економічні перспективи Китаю

Манміт Сінх, професор EMLYON Business School, який започатковував та розвивав ІТ-бізнес у Китаї розповів про економіку і перспективи Китаю в слайдах та цифрах. Він наголосив на тому, що зараз китайська влада веде дуже серйозну боротьбу з корупцією, що є дуже позитивним знаком для інвесторів, які тільки й чекають, коли зменшаться хоча б частково ризики, щоб інвестувати в Китай.

День закінчився зустріччю- барбекю з українцями, які живуть у Піднебесній. Така неформальна зустріч вже стала традиційною під час навчального туру до Шанхаю. Вона пройшла у дуже теплій атмосфері, але була дещо забарвленій сумом українців за Україною.

Понеділок, 31 березня. Візит в компанію 85С, яка є виробником та реалізує через власну мережу хлібо-пекарські вироби і напої за власною рецептурою. CEO представництва у Китаї розповів учасникам про основні засади стрімкого розвитку мережі з Тайваню у Китаї, Австралії та США. Також було цікаво почути про особливості організаційної структури компанії, у якій працюють 19000 працівників, і це лише у самому Китаї.
 
Найчастіше учасники KEMBA LvBS запитують предстаників компаній про роль держави у налагодженні бізнесу у Піднебесній, і як бізнесу вдається бути успішним попри державну зарегульованість, як виглядає на перший погляд.
 
Цього ж дня учасники відвідали будівельний майданчика Шанхайської башти, найвищої будівлі в Китаї (632 м) та другої по висоті у світі після Бурдж Халіфи. Відкриття Шанхайської башти заплановане у 2015 році. Відразу здивувало, що китайці так голосно анонсують проект, який за своїми параметрами претендує бути не першим у світі, а другим. Проте вже на початку презентації проекту, яку проводив працівник наглядової компанії, стало зрозуміло, що висота не є тим параметром, який його позиціонуватиме. Головною особливістю цього проекту буде те, що він базуватиметься на філософії сталого розвитку - sustainability. З того, що ми почули та побачили, він насправді вражає своєю сміливою інноваційністю. На закінчення зустрічі, учаники KEMBA піднялися на 101 поверх недобудованої ще вежі, звідки усі навколишні популярні оглядові точки Шанхаю виявилися не такими вже й високими:)
 

1 квітня, вівторок. Візит у головний офіс логістичної компанії «FedexChina» та зустріч з керівником відділу стратегії і розвитку компанії у Китаї. Завдяки тому, що серед учасників туру був один з керівників української логістичної компанії, розмова не обмежилася лише презентацією успішної діяльності «Fedex» у Китаї. Спікеру було часом навіть не просто відповідати на дуже чіткі та специфічні для галузі запитання, які ставив наш експерт з логістики. Завдяки цьому зустріч була динамічною та цікавою не лише для наших учасників, а й для самого менеджера компанії.Цікаво, що американську компанію «Fedex» в Китаї не оминуло правило, яке було обов’язковим ще до недавна. Йдеться про те, що входити на китайський ринок іноземні компанії могли тільки за умови, що частка держави у цьому представництві буде у відношенні 50/50. Тим не менше, компанія успішно працює на цьому ринку вже більше 30 років, і тільки з 2007 року їм було дозволено працювати на ринку внутрішніх перевезень! Зараз уряд Китаю у процесі роботи над реформуванням економіки і все більшим відкриттям внутрішнього ринку країни для іноземних компаній та інвестицій. Це правило має всі шанси поступово стати атавізмом.

Цього дня ми також відвідали компанію «Neusoft»,  найбільшу ІТ – компанію в Китаї, яка має дочірні компанії в Японії, США, Німеччини, Румунії, Фінляндії, Швейцарії, Дубаях та Перу. Сервісні центри «Neusoft» розташовані по всьому Близькому Сходу, Європі і Південній Азії. На сьогодні у компанії «Neusoft» задіяні більше 20 000 працівників у всьому світі, які працюють над забезпеченням величезного спектру послуг та рішень для таких галузей, як автомобільна, медична, мобільний зв’язок, аутсорсинг бізнес-процесів, фінансова, безпека, страхування та багато інших.

Перелік клієнтів і партнерів цього гіганта у всьому світі, серед яких найвідоміші європейські та американські бренди, справді вразив учасників туру. І знову ж таки на цій зустрічі особливо активними були учасники KEMBA, які працюють у сфері ІТ. Вони мали можливість дізнатися, як китайська компанія вирішує найболючіші для швидко зростаючої ІТ-галузі питання: управління людським капіталом та його підготовка для потреб компанії.

Учасники KEMBA також відвідали інвестиційну компанію «Сhina Universal Asset Managemen(налічує 300 працівників), яка є одним з найбільших китайських фондів з управління активами (private equity funds, index funds, hybrid funds, guaranteed funds та ін.). Крістофер Ганнс, виконавчий директор компанії (єдиний працівник, який не є китайцем) розповів не лише про саму компанію та її основні напрямки роботи, а й про ринок інвестицій Китаю. Зокрема було цікаво довідатися, що цей ринок стає більш відкритим для зовнішніх інвестицій, тобто уряд Китаю проводить методичне реформування економіки з ціллю все більшого залучення інвестицій. Самим китайцям стає все доступнішим інвестування за межі Піднебесної, власне завдяки таким компаніям як «Сhina Universal Asset Management». Кріс також зауважив, що зараз інвестори уважно спостерігають за подіями в Україні, оскільки впевнені, що як тільки налагодиться політична ситуація в Україні, є всі перспективи, що наша країна буде серед найцікавіших інвестиційних ринків у світі!

Як тільки налагодиться політична ситуація в Україні, є всі перспективи, що наша країна буде серед найцікавіших інвестиційних ринків у світі!

Республіка Корея

3 квітня, четвер. Поїздка на завод «Hyundai Motors Asan», де управлінці, учасники програми МВА побували на екскурсії по усьому циклу виробництва легкових автомобілів моделей Sonata та Genesis. На наших очах кожні 52 секунди сходила з конвеєра новенька машина. Обсяги виробництва вразили – 300 000 автомобілів та 600 000 моторних блоків виготовляє цей завод щороку! При цьому людей на виробництві майже не видно. Зокрема в цеху, де працює 380 роботів, є лише 130 людей. У подарунок всі учасники КЕМВА отримали по маленькій моделі авто Hyundai на згадку:)

Знайомство з найбільшою та найвідомішою компанією Кореї – «Samsung» – закономірно відбулося у їх головному «шоурум» Samsung D’Light в Сеулі. Після екскурсії, в рамках якої можна було дослівно торкнутися до всіх інновацій, які вже впроваджені, а також тих, що лише планують презентувати на ринку, учасники MBA LvBS мали можливість поспілкуватися із керівником відділу маркетингу «Samsung» в Кореї та менеджером з розвитку і стратегічного планування. Вони розповіли про деякі інструменти, які використовує компанія у менеджменті та просуванні продуктів на ринок.

Довідка.
Міжнародність програми КЕМВА LvBS є важливою її доданою цінністю, оскільки дає можливість відчути особливості глобального макросередовища, основні фактори впливу на економічне середовище як глобальне, так і кожної з країн зокрема.  Міжнародний компонент програми складає: 30% курсів - викладання міжнародними викладачами, виїзний навчальний модуль в одну із країн Азійського регіону, виїзний навчальний модуль в одну із країн Центральної та/ або Східної Європи.  


10-денний міжнародний навчальний тур в одну із країн Азійського регіону є невід'ємною частиною курсу «Практика бізнесу та менеджменту в міжнародному середовищі» і дає можливість почути з перших уст про особливості роботи провідних національних та міжнародних компаній у Китаї, познайомитись з викладачами та прослухати курси про особливості ведення міжнародного бізнесу в Китаї, Тихоокеанському регіоні та Азії однієї з кращих бізнес-шкіл в Азії з отриманням сертифікату, а також пірнути в екзотичну культуру східної країни з визначною історією.

Репортаж з міжнародного навчального туру у Шанхай, Шеньжень, Гонконг (2011 рік)
Репортаж з міжнародного навчального туру у Шанхай, Гонконг (2012 рік)