Яких чеснот не вистачає українським лідерам? Які риси характеру дозволили Нельсону Манделі об’єднати країну та стати національним героєм ПАР? З чого починається ефективне урядування? Якою є роль рад директорів для успіху організації?
Центр лідерства разом із Львівською бізнес-школою та Школою управління УКУ провели навчальну програму «Ефективне лідерство для ефективного урядування» із професорами Ivey Business School Лукасом Монзані та Columbia University Грегорі Мюсом. Навчання поєднало ідею етичного лідерства з інструментами ефективного урядування у організаціях приватного та неприбуткового секторів. Особливість програми полягає у тому, що в групі працювали учасники, які представляють як приватний, так і публічний сектори, що створює особливу динаміку та синергію у межах однією групи.
Навчання базоване на використанні кейс-методу, учасники працювали викликами приватного сектору, розглядали складні внутрішні виклики канадської компанії, а також із кейсом Міністерства оборони України, який був розроблений Центром лідерства у партнерстві з Ivey Business School. У кейсі викладена історія роботи так званого «волонтерського десанту» – активістів та волонтерів, які працювали у міністерстві після революційних подій 2013-2014 року і ставили собі за мету запровадити зміни у сфері оборони України.
Учасники розглянули лідерські виклики, з якими зіткнулась група реформаторів у міністерстві, використовуючи модель лідерства базованого на характері. Згідно з цією концепцією, для лідерів важливими є не лише компетенції, але й чесноти та характер, а також відданість справі. Використовуючи 8-крокову модель Коттера, учасники вчаться управляти змінами і шукати шляхи для трансформації своїх організації.
Разом із головним героєм кейсу Юрієм Гусєвим учасники проаналізували успіхи та невдачі «волонтерського десанту» та приклад лідерства, що стоїть за ними: «Приклад волонтерського десанту – це приклад нового трансформаційного лідерства під час війни за незалежність України. Кейс демонструє відповідальність за країну та готовність служити у найскладніші часи історії своєї країни, змінюючи інституції та руйнуючи неефективну систему».
Разом з Грегорі Мюсом учасники дізналися, чому ефективне урядування розпочинається із створення ради директорів та як впровадити принципи корпоративної соціальної відповідальності в організації. У межах курсу розглядаються усі аспекти роботи рад: як встановлювати стратегічні напрямки розвитку організації? чим урядування відрізняється від лідерства? як забезпечити ефективне функціонування ради?
При розробці програми були враховані найкращі світові практики підготовки лідерів: «Ми спиралися на результати дослідження Інституту лідерства та організаційного розвитку Civil Service College Singapore, яке чітко демонструє, що для подолання дисфункцій в організаціях (в першу чергу, корупції) важливими є три складові – характер лідера (відповідні чесноти), культура послідовників та інституційна підтримка процесів. Саме тому програма побудова таким чином, щоб концентруватися на цих трьох стовпах. Досвід Сінгапуру наштовхнув нас на думку, як сформувати групу учасників. В Сінгапурі налагоджена тісна співпраця між публічним, приватним та неприбутковим секторами. Вони створюють три сили, які контролюють одна одну щодо корупції та допомагають одна одній в розвитку суспільства та країни. Саме тому ми запросили в навчальну групу представників політичних сил, реформаторів та держслужбовців, керівників ГО та великого бізнесу», – підсумував Андрій Рождественський, виконавчий директор Центру лідерства УКУ.
Довідка: Завданням дослідницького та методологічного Центр лідерства УКУ є дослідження феномену лідерства в Україні та розробка методології і навчальних інструментів для викладання курсів лідерства. Центр лідерства УКУ є спільним проектом Українського католицького університету, Львівської бізнес-школи УКУ, Інституту лідерства та управління УКУ та Школи управління УКУ, що втілюється за партнерства та співпраці з Ivey Business School.