Як зробити так, щоб у ваш стартап інвестували? Інтерв’ю з Іваном Петренком, Angel One Fund

20 Вер 2023

Angel One Fund увійшов у ТОП-5 українських венчурних фондів за версією AIN.ua, що інвестують в українські стартапи. Він був створений менше року тому і вже здійснив три інвестиції в команди з українськими засновниками.

Ми вирішили поспілкуватися з Іваном Петренком, керівним партнером Фонду та керівником CfE про те, як вдалося досягти такого результату та як отримати інвестиції, якщо ви – молодий стартап. 

Читайте матеріал та дізнавайтеся більше:

Angel One є фондом, який зробив одну з найбільших кількостей інвестицій в часи війни. Як вам це вдається, розкажіть більше про ваш досвід?

Так, ми зробили 3 інвестиції та щойно фіналізували 4. Фонд зібрав реальні гроші, а не просто commitments, і ми активно інвестуємо в українські стартапи. Ми їх шукаємо і, як тільки знаходимо цікаву команду, яка відповідає нашим цінностям, нашій візії та нашому баченню – ми інвестуємо. Сильна експертна рада та команда допомагають оцінювати та розуміти, які проекти для нас цікаві. Тому, в такому складі, ми ухвалюємо рішення досить швидко.

Ми прагнемо бути швидкими. Ми інвестуємо на найбільш ранніх стадіях, де ще достатньо мало метрик. Ми звертаємо увагу на засновників, на їхній досвід, їхню пристрасть та бачення розвитку бізнесу. 

Які саме проєкти і за яким критеріями ви підтримуєте? 

Ми прагнемо підтримувати ті команди, які хочуть великого впливу. Ми не лише про “бізнес”, але й про продукт, який робить життя людей кращим. 

Наші інвестиції: 

  • Компанія GO TO-U – це онлайн-платформа для зарядок автомобілів. Вона покращує досвід власників електротранспорту у їх потребі. 
  • Команда Zeely – це онлайн-ресурс на основі штучного інтелекту, для просування малого бізнесу. Вони працюють на ринках Північної та Південної Америк та пропонують онлайн-маркетингові інструменти для малого бізнесу. 
  • Команда ROZMOVA.me це конект психотерапевтів та пацієнтів.
  • Команда Mosqitter  це поєднання hardware i software для подолання викидів у повітря. Це пристрій, який допомагає боротися із москітами, зберігаючи довкілля. 

Якщо говорити про метрики, ми фонд на ранній стадії інвестування, але все одно прагнемо бачити початкові метрики та перші продажі. Ми дивимося, наскільки ці продажі ростуть, наскільки збільшується кількість клієнтів, наскільки клієнти задоволені сервісом, наскільки вони рекомендують цей сервіс – саме за цими метриками ми оцінюємо продукт. 

Для нас дуже важлива амбіція. Потрібно розуміти, яким хочуть бачити свій продукт засновники, яким він має бути через 3, 5 чи 10 років, чи є у них ця візія. Це показує, наскільки вони себе асоціюють з цим бізнесом та прагнуть зрощувати його до Unicorn. 

Ми розуміємо, що будуть помилки, що будуть змінюватися продукти, але засновники, їхнє бачення, їхня амбіційність – це те, що не буде змінюватися.

Які ставите собі цілі  на найближчі  місяці і більш глобальні? 

Ми прагнемо інвестувати в, щонайменше, один стартап щомісяця. У нас є кошти для 5 інвестицій. Зараз активно збираємо наш другий фонд та плануємо завершити цей етап фандрейзингу до Нового року. Відповідно, з цього періоду, почнемо інвестувати вже з нового фонду. Він буде більшим (теперішній фонд налічує 1,5 мільйони доларів).

Наша амбіція, впродовж наступних 2-3 років виростити фонд до 10 мільйонів та зробити його одним із найбільших гравців венчурної індустрії. 

Один із дуже важливих проєктів для нас – Фонд, де ми будемо інвестувати малі чеки, в межах 30-50 тисяч доларів, у команди саме на ангельській стадії. Тобто давати їм можливість “засівати” та “зростати”. 

За вашими спостереженнями, як війна вплинула на залучення інвестицій в стартап індустрію і чому важливо розвивати цей напрям, попри все?

Війна вплинула дуже негативно. Більшість стартапів, які уже залучали інвестиції – виїхали за кордон за вимогою інвесторів. Велика частина вимушена призупинити чи повністю припинити свою діяльність, оскільки деякі стартапи, так чи інакше, розвивали свій проєкт на українському ринку. Наш ринок фактично зник та перестав існувати, зникли клієнти. Тому засновники вимушені були переглядати підхід та шукати нові ринки. 

Хтось це зміг зробити, хтось ні. Хтось був більш успішний, хтось менш.  Адже продавати продукт на закордонному ринку – це зовсім інша стратегія, інша культура та методи. 

Дуже багато тих, хто лише розпочинав свої кроки, або призупинилися в силу волонтерської діяльності, або пішли в реальний сектор заробляти “живі” гроші, аби мати більшу впевненість в сьогоденні. 

Зараз ми бачимо, що індустрія оживає, починає з’являтися все більше стартапів, все більше команд. Все більше інвесторів активно “приглядаються” та продовжують інвестувати. 

За час повномасштабного вторгнення засновники швидко зрозуміли, що успіх – це про те, щоб одразу виходити на глобальні ринки. Не зациклюватися на українському, який є невеликим, а одразу виходити на ринки Європи та Америки. 

Ми будемо ставати більш конкурентними, стартапи мають шанс ставати успішнішими, а це позитивно вплине на весь український ринок. Розвивати галузь однозначно потрібно, тому що це про інновації. 

Успішні стартапи рано чи пізно стають бізнесами, створюють робочі місця, сплачують податки. Нам потрібно більше пояснювати класичним бізнесам, що таке інновації та як стартапи можуть їм допомагати ставати більш успішними.

Довідка: Ангельський венчурний фонд Angel One створений Фундацією УКУ. Рішення підтримувати команди на ранній стадії було прийнято ще під кінець 2021 року. Тоді і зібрали кошти для стартового капіталу. Фонд інвестуватиме в українські стартапи з різних галузей на суму від 50 000 до 200 000 доларів США. Основна увага зосереджена на таких галузях, як FinTech, SaaS, EdTech, AI/ML. Проте, третина інвестицій буде спрямована на стартапи Edtech та на тих, хто прагне значно вплинути на вирішення глобальних проблем.

Детальніше про Angel One Fund читайте на сайті.